Menu
Publicitat.-

Entrevistem al professor Pablo N. Waisberg que torna a Espanya convidat per la Clínica J.J. Boscà

  • Escrit per LVDLV

Pablo WaisbergENTREVISTA.- Finalment, podem assegurar que els viatges que des de Buenos Aires, Argentina, va fer el professor Pablo N. Waisberg, no foren fets en va. Aquest home està especialitzat a dissenyar nous camins estratègics per a empreses interessades a superar temps difícils.

Així doncs, Juan José Boscà Gandia, director d'Instema —un prestigiós Institut valencià especialitzat en formació de postgrau per a teràpies manuals—, va decidir convidar-lo per primera vegada perquè dictara el seu seminari intensiu "Com gestionar amb èxit clíniques privades. Estratègies per a optimitzar els resultats". L'aposta era ben forta i arriscada: facilitar la millor comprensió del negoci de la salut i la jerarquització del seu estil de conducció. 



No obstant això, tal vegada no va imaginar que fóra tanta i tan entusiasta l'excel·lent repercussió que hauria de produir entre els que van assistir durant un cap de setmana, al desenvolupament d'una proposta formativa clau per a aquesta època, aplicable a projectes de qualsevol magnitud i dirigida –en aquest cas- a fisioterapeutes, a titulars, directors i gerents de clíniques i a centres d'atenció de salut. Va ser per això que ens va semblar ben interessant i atractiu compartir un cafè amb algú que, com a consultor en temes de planejament estratègic, ha aconseguit integrar la seua gran experiència en corporacions internacionals amb un fluid maneig d'una proposta docent interactiva tan àgil, com accessible i entretinguda. 



P: Quin és el sentit d'aquesta convocatòria, enmig del desafiament que ve plantejant la crisi en el món dels fisioterapeutes a Espanya? 



R: Té a veure amb adonar-nos que el desafiament real consisteix a professionalitzar la gestió. Entendre, primer, que l'oportunitat que ens ve associada a la crisi, passa per ensenyorir-nos de les eines de gestió pròpies del "management estratègic". Aquelles que puguen ajudar-nos a potenciar els lideratges intuïtius, en una època que la intuïció –per si sola- no resulta suficient per a resoldre conjuntures tan complicades i, molt menys, per a optimitzar els nivells de rendibilitat. 



P: Però estan els professionals en condicions d'incorporar aqueixa categoria d'instruments de gestió?

R: Sí, absolutament. Existeix un fals prejudici que, equivocadament, els imagina només treballant en l'administració de grans companyies. Però la veritat és que, en rigor, tots poden ser traduïts a un llenguatge molt senzill i capitalitzats per a clíniques, centres d'atenció i empreses de qualsevol dimensió, per a fer més eficient la gestió i assegurar-se l'eficaç compliment dels seus objectius. 



P: Quins temes formen part del programa impartit? 



R: En són molts...perquè es tracta d'una proposta deliberadament integral. I estan organitzats al voltant de cinc eixos: detectar les oportunitats que es "desperten" durant una crisi, aplicar el management estratègic per a organitzar la consulta, determinar el cost dels serveis i establir els preus més raonables, crear la necessitat de "comprar salut" i dissenyar polítiques reeixides de màrqueting estratègic, i dissenyar un pla de negocis, elaborar pressupostos i monitorar el seu compliment. 



P: Amb quin criteri es treballen els aspectes comercials dels projectes? 



R: Ens enfoquem en eines de màrqueting estratègic, tot emfatitzant l'atenció sobre aspectes clau com la satisfacció percebuda en relació amb els nostres serveis, la conquesta de nous pacients, la fidelització dels existents; dins d'aquesta zona, hem recorregut cadascuna de les preguntes que haurien de fer-se si, com passa en aquests temps, la proposta de màrqueting es basa a conèixer a cadascun dels consumidors. El que hem compartit, per exemple, és una sort de sistema (que a més cadascun l'ha dut amb si), que es proposa, en el moment que es plantegen desafiaments o requeriments de planificació comercial, contestar-se algunes preguntes clau: On està el meu consumidor potencial? A quin grup social pertany? Quines són les seues expectatives quan em cerca? On em cerca? Com em troba? Què espera trobar quan ve a la consulta? Quins són els motius pels quals pot abandonar la consulta? Li pot molestar que no l'atenga puntualment, per exemple? O les condicions ambientals...? tots aqueixos detalls i punts hem arribat a plantejar-nos. 





P: Com ha estat el grau d'involucrament dels assistents? 


R: Total, absolut i summament proactiu. Les preguntes i els debats interactius en grups menuts, han generat un clima de profund interès professional i ens ha permès compartir inquietuds, tant des d'experiències comunes com també des d'altres diferents però que, pel mateix, van ser altament enriquidores per a la proposta formativa. 





P: Sabem que molts fisioterapeutes i fins alguns alumnes que vénen cursant les últimes matèries de la seua carrera universitària, s'han interessat per assegurar-se la inscripció en la pròxima edició del curs. Per a quan està previst que tinga lloc? 


R: Efectivament. En virtut de la repercussió que han tingut la primera i la segona edició a Tavernes de la Valldigna, la direcció d'Instema m'ha convidat a presentar-hi la tercera. Això serà els dies 27 i 28 d'abril pròxims, en el marc d'una gira de primavera que haurà d'incloure-hi també, a petició de clíniques i centres d'atenció, el desenvolupament de programes intensius de diagnòstic de situació d'empresa, de desenvolupament estratègic i de solució de problemes conjunturals. 





P: Vos desitgem, llavors, molt d'èxit, per a aquesta nova convocatòria. 



R: Moltes gràcies. Crec, amb absoluta honestedat, que estem instal·lant, dins de l'univers de la fisioteràpia i de l'atenció de la salut en general, una proposta de canvi de paradigma que, impulsada per les noves condicions dels temps que corren, ha fet que la professionalització de la gestió passara de ser una necessitat raonable, a reconèixer-se avui com una prioritat formativa essencial per a centres i projectes d'atenció fisioterapèutica i clíniques en general.

• Per a més informació: 96 283 64 25 / www.instema.net

Deixa'ns el teu comentari!!

Atenció, comentaris Facebook!!!

Per a fer comentaris en LVDLV, és necessari que tingues activat el teu compte de Facebook en el mateix navegador en què estàs veient el nostre web ara mateix (no app). Si després de registrar-te en Facebook des dels comentaris de la nostra pàgina, veus que no s'ha activat l'opció de comentar, recarrega aquesta mateixa pàgina i et funcionarà.